Η Ψυχοθεραπεία

καταστάσεις και στη συνέχεια θα βοηθήσει να υιοθετηθεί μια προσέγγιση βήμα προς βήμα ώστε να καταφέρετε να αντιμετωπίσετε τους φόβους σας.
Αν για παράδειγμα έχετε μια δυσκολία στο να πίνετε ή να τρώτε δημόσια, ο θεραπευτής θα σας δώσει μικρές τεχνικές με σκοπό να μειωθεί το άγχος αλλά στην πορεία θα σας ενθαρρύνει να αντιμετωπίσετε το φόβο αυτό.
Κάποιες φορές ο θεραπευτής ίσως προτείνει πράγματα τα οποία θα θεωρηθούν αδύνατα ή ασυνήθιστα αλλά πραγματοποιούνται με την ψυχική υγεία του νου σας.

Πώς λειτουργεί η συμπεριφορική ψυχοθεραπεία;

Ας υποθέσουμε πως είστε κάποιος ο οποίος τρομάζει και μόνο στην ιδέα να ρίξει ένα ποτήρι με κρασί σε ένα πανάκριβο και σικ εστιατόριο, στο οποίο δεν πάτε ποτέ για φαγητό.
Ο θεραπευτής σας θα σας μάθει τεχνικές αναπνοής ώστε να σας βοηθήσει να μειώσετε τον πανικό σας, αλλά μπορεί ενδεχομένως να σας ζητήσει να πάτε, ή να πάτε μαζί του, σε ένα καφέ και να σας ενθαρρύνει να ρίξετε την κούπα με τον καφέ σας.
Όσο και τρομακτικό να σας ακούγετε κάτι τέτοιο, σύντομα θα συνειδητοποιήσετε ότι τίποτα κακό δε συμβαίνει. Βήμα, βήμα θα βρείτε το θάρρος μέσα από τη θεραπευτική διαδικασία να πάτε σε πιο κομψά καφέ ή εστιατόρια και ίσως να πραγματοποιήσετε την άσκηση ξανά και ξανά.
Από τη στιγμή που ο φτάσατε να αντιμετωπίσετε το φόβο σας δε θα μπορεί να έχει καμία επιρροή επάνω σας. Έτσι θα είστε σε θέση να πάτε σε κάποιο ρεστοράν ή καφέ και θα έχετε την πεποίθηση ότι ακόμα και αν τύχει να ρίξετε ένα ποτήρι δε θα αποτελεί για σας το κατακλυσμικό γεγονός που κάποτε πιστεύατε.

Είναι συνήθως μια μικρής διάρκειας θεραπεία. Μπορεί να φανεί σκληρή αλλά είναι τόσο ζωτική και κάποιες φορές προσεγγίζεται με χιούμορ.