Θεραπεία Παιδικών Διαταραχών

επικοινωνίας, η διαχείριση του θυμού και η παύση των σκέψεων αποτελούν επιπρόσθετους τρόπους μείωσης του άγχους τόσο σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες. Άμεση και αποτελεσματική στα συμπτώματα, η γνωσιακή συμπεριφορική ψυχοθεραπεία βασίζεται στην αλλαγή τόσο της προβληματικής συμπεριφοράς αλλά και στην αλλαγή τρόπου σκέψης.
Άλλες θεραπευτικές προσεγγίσεις, παρουσιάζουν εξαιρετικά αποτελέσματα με ένα διαφορετικό πλαίσιο και τρόπο θεώρησης των πραγμάτων. Τόσο η συστημική όσο και η ψυχοδυναμική θεραπεία με ένα πλούσιο υλικό τεχνικών έρχονται ενδεχομένως να συμπληρώσουν μια ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της κατάστασης. Η ανάλυση των σχέσεων στο οικογενές σύστημα, οι ρόλοι και η ενέργεια ανάμεσα στα μέλη μπορούν να δώσουν απαντήσεις και λύσεις στην ανάπτυξη της διαταραχής. Τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά το ζητούμενο θα παραμένει η ανακούφιση από τα συμπτώματα αλλά και η αναζήτηση και η παρέμβαση στις αιτίες. Η ψυχοδυναμική προσέγγιση με στόχο την αναζήτηση αυτών των αιτιών διεισδύει με πιο αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς στον πυρήνα της προβληματικής κατάστασης με εξαιρετικά ως προς τον θεραπευόμενο αποτελέσματα.
Αυτό που θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας είναι πως το παιδί με κάποια μορφή διαταραχής έχει τεράστιες πιθανότητες να την ξεπεράσει και ότι θα πρέπει όλοι μας να προσπεράσουμε τα πλαίσια μιας κοινωνίας που ελιτιστικά στέκεται απέναντι στην αρρώστια. Η στάση μας στα στερεότυπα τη υγείας θα πρέπει να είναι στιγμιαία και η αναζήτηση του δρόμου προς την ψυχική ευημερία να μετατραπεί σε ορμή, πείσμα και πίστη.