Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή

όνομα Seroxat, η φλουβοξαμίνη με το εμπορικό όνομα Dumyrox, και η σερτραλίνη με το εμπορικό όνομα Seropram.
Μεγάλες μελέτες έδειξαν ότι περισσότεροι από το 75%των ασθενών με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή μπορούν να βοηθηθούν από τα φάρμακα αυτά τουλάχιστον σε αρκετό βαθμό, και 50% των ασθενών μπορούν να βοηθηθούν πάρα πολύ. Τα φάρμακα αυτά μειώνουν την ένταση τόσο των ιδεοληψιών όσο και των ψυχαναγκασμών. Οι βελτίωση των συμπτωμάτων δε φαίνεται συνήθως αμέσως αλλά μπορεί να πάρει ακόμα και ένα μήνα ή και περισσότερο. Εάν ένας ασθενής δεν απαντήσει σωστά σε ένα από τα φάρμακα αυτά ή εμφανίσει μη αποδεκτές παρενέργειες, μπορεί να βοηθηθεί από άλλο φάρμακο αυτής της κατηγορίας. Μελέτες επίσης διεξάγονται για ασθενείς που εμφανίζουν μικρή μόνο ανταπόκριση, με σκοπό την προσθήκη στο βασικό φάρμακο και άλλων φαρμάκων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τη δράση του. Τέλος να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή χρησιμοποιούνται και στη θεραπεία της κατάθλιψης. Ωστόσο υπάρχουν πολύ περισσότερα αντικαταθλιπτικά τα οποία δε λειτουργούν στην ΙΨΔ. Επίσης τα φάρμακα αυτά εμφανίζουν ειδικό αποτέλεσμα έναντι των συμπτωμάτων της ΙΨΔ δε θεραπεύουν απλώς την κατάθλιψη που μπορεί να τη συνοδεύει.
Τα φάρμακα λοιπόν προσφέρουν σημαντική βοήθεια στον έλεγχο των συμπτωμάτων πολύ συχνά όμως εάν ο ασθενής τα διακόψει, μπορεί να συμβεί υποτροπή. Για το λόγο αυτό ακόμα και όταν τα συμπτώματα είναι σε πλήρη ύφεση μερικοί ασθενής έχουν ανάγκη των φαρμάκων για μεγάλο χρονικό διάστημα, μερικοί ακόμη και δια βίου ( Kaplan & Santock 1996).